Mainekujundusest

Mõned ettevõtted pumpavad suuri rahasid reklaami- ja PR eelarvetesse, et kujundada head mainet oma ettevõttele, unustades teatud inimlikud pisiasjad. Mind ei huvita, kui vahvaid üritusi mingi firma teeb või kui head ja lahedad tooted neil on, kui mind kui indiviidi ei kohelda hästi. Pean eelkõige siin silmas ettevõtte kõige olulisemaid mainekujundajaid - sekretäre! Kui firama sekretär on minuga külm ja täiesti osavõtmatu, siis mingit positiivset emotsiooni tekkida ei saa. Kui ollakse veel ebaviisakas ka (ebaviisakas olemiseks ei pea sõimama), siis on see minu jaoks täiesti mõistetamatu. Kuidas selline asi on võimalik? Kui sinu üks töökohustusi on telefoni tõsta, siis miks sa ei saa soe ja kena olla? Kui see on liiga keeruline, siis ehk (õigemini kindlasti!) oled vale koha peal.

Hea kliendisuhtlus (või suhtlus mistahes sidusgrupi liikmega) on äri niivõrd oluline osa, et ma ei saa aru, miks mõned ettevõtted sellele rõhku ei pane. Dubais on see nii tavaline, et teisel pool toru ainult ohitakse ja ahitakse. Mul on mingi probleem/mure/soov ja kui sekretär selle heatujuliselt lahendaks (ntx ühendaks mind kellegagi), siis minu arvamus sellest ettevõttest kasvaks. Kõige tugevam arvamus kujuneb alati isiklikust kogemusest. Näiteks tean alati, Adidasega on hea suhelda, kuna nende sekretär on lihtsalt nii meeldiv inimene! See mõjutab vabalt ka minu ostuotsust, kuna ma tunnen lihtsalt positiivset emotsionaalset sidet nendega.
Inimloomus on imelik muidugi, aga kui see kord on nii, siis oleks kavalam selle järgi talitada.

Firmat, kus saab mulle osaks ebameeldiv suhtluskogemus, ma hea meelega tulevikuks väldisiksin.

2 comments:

Sherif Abaza said...

I thought you said you were going to start blogging in English

Unknown said...

True. Still thinking about it. Soon inshallah.