Lend


Ehk siis sain oma India viisa k2tte sohi kaudu ja pileti broneeritud ning lendan ca kolmeks n2dalaks Indiasse. 21sel lendan siit 2ra ja 7ndal septembril tagasi, et siis vahepeal blog ei uuene. Hiljem pajatan ka India kogemustest.

Kuna ma esialgu veel viibin riigis turistiviisa alusel, siis tehniliselt ei saanud ma siin India viisat taotleda - seadus lubab seda ainult kohalikele ja resident visa alusel viibijatele. Lahenduseks oleks olnud siis see, et saadaks mingi kullerfirmaga oma passi ja dokumendid Soome, kus saatkond teenindab ka Eestit. See oleks kaasa toonud kulusid ja teatud m22ral ebakindlust, et uurisin alternatiivi. Kuna siin riigis on k6ik tutvuste peal, siis sain teada, et yhe AIESECi liikme isa on siis tutvustega mees. Ja nii saigi tema kaudu mu paberid siiski siin sisse antud ja sain ka viisa k2tte. Selline "korruptsioon" ja tutvuste 2rakasutamine on siin tavaline.

Eile k2isin lennujaamas uut traineed vastu v6tmas Egiptusest - oli omajagu huvitav n2ha uut n2gu, kes hakkab siia igap2eva ellu integreeruma. Tal esimene kord elus yldse kodumaalt v2ljas olla. Hiljem l2ksime pundiga yhte shiisha kohta, mis mul kodu l2histel. Naistele on seal shiisha tasuta, seep2rast tahavad nad ikka sinna minna. Yks kohalik kysis mu k2est, et mis on mu jaoks olnud siin k6ige ebatavalisemad asjad, mida olen kohanud ja mis igap2evaelus tundub kummaline. Hakkasin m6tlema, et tegelt olen suht l6imunud juba Dubaisse, et otseselt kummaline nagu ei tundugi midagi enam. K6igega enamv2hem harjunud. Ka kliimaga - 6nneks on 6huniiskus siin viimasel ajal madalam ja yldse ilmad hakanud paranema.

Paljud, kes Aasia riikidesse l2hevad, r22givad, et kohalikud s6na otseses m6ttes j6llitavad ja see on nende meelest okei. Dubai on v2ga rahvusvaheline, siin on inimesi igast maailma otsast ja keegi t2navapildis t2helepanu ei 2rata. Blond ja sinisilmne nagu ma olen, ei kergita kellegi kulmu. Mida v6ib kyll t2heldada, et kui l2hen kuskile oma naissoost tiimikaaslastega jala ning m88da s6idab mingi buss t2is hindu mehi, siis neid vahitakse kyll pingsalt. Samuti rannas, kus eurooplased bikiinides on, v6ib kohata hindu mehi, kes seal suurima heameelega vahivad naisi. Rannas v6ib kohata palju kohalikke, kes ujuvad t-s2rk seljas ja pikad pyksid jalas. Palja keha n2itamine pole nagu siin kultuuris teema. T2na kontoris oli meil arutelu saunast - osa v6ttis ka Pakistani tyyp Ali, kes tegi suuri silmi, kui kuulis, et seal paljalt k2iakse. "You white people are strange! No shame!" J2rgnes pikk diskussioon kultuuride yle ja j6udsime kenasti konsensusele, et ykski kultuur pole iseenesest hea ega halb, see on lihtsalt kultuur.

Vist pole r22kinud ka sellest, kuidas siin v2ikepoodlus elab. K6ikv6imalike elumajade esimesed korrused on k6ik t2is v2ikeseid 2risid. Eurooplase silma jaoks ikka suht kahtlased ja ei 2rata yldse usaldust, aga ju siis 2ri ikka kasumit toob. Toidupoed, pesumajad, suveniirikauplused, riidepoed, v2ikesed puhvet-restoranid. Naljakas on see, et iga v2ike urgaspood kutsub ka end supermarketiks. Teiseks on siin headeks myygiargumentideks v6i reklaaminippideks euroopale v6i ameerikale viitamine, mis justkui n2itaks kvaliteeti. Dubai yks kalleimaid (ja v2idetavalt parimaid) ylikoole on American University in Dubai. V6ib kohata prillipoode European Optics, German specs jne. British Hospital. American Clinic. Jne, selliseid n2iteid kohtab v2ga palju. Mulle tundub see pigem naljakas, usaldusv22rsust kyll ei t6sta.

Nagu paljud teist on kuulnud, siis alla 30a vallalised naised v2ga kergelt siia viisasid ei saa, kuna kardetakse, et hakkavad prostituutideks. Kummutan v2ite, et vastav kategooria ei saa yldse viisat, saab kyll, lihtsalt keerulisem. Ja kui viisa v2ljastatakse siinse ettev6tte poolt, pole vapshe probleemi. Siin on viisadega nii, et kogu viisaprotsess aetakse korda siit, v2ljaspoolt tulija ei pea muud tegema enamasti kui oma passikoopia saatma. Tavaline visit visa maksab septembrist alates kylalistele 600 dirhami, free zone firmadele kallim veelgi, ca 1000 vist. Free zone firmad saavad kiiremini k6ik viisad protsessitud (5 t88p2eva), kuid on sellev6rra kallimad. V2ljaspool free zone viisa ajamine v6ib v6tta ikka p2ris kaua. Igatahes tahtsin jutuga j6uda siia, et oletatavasti peaks siin riigis olema siis palju vene soost prostituute. Mina neid eriti kohanud pole (eks ma liigun valedes piirkondades ka), kyll aga suht sagedasti v6ib n2ha filipiinidelt p2rit prostituute. Koledad, peaks mainima.

M6ned on mult kysinud t88 kohta, et kuidas siin 2rikliima on ja kuidas l2heb - sellest r22giks pigem septembri l6pus-oktoobris, kui mul endal pilt selgem ja kogemusi siin rohkem. Seni olen teinud v2he kohtumisi. Kyll on siin see asi Eestiga v6rreldes mugavam, et ettev6tete suurus on oluliselt suurem - siin on palju globaalseid firmasid. Paljudel on Dubais nende Middle East peakontor ka. Esmasp2eval kohtusin ntx sellise firma nagu i-Mate global human resources manageriga. See oli yks laheda aktsendiga (nagu iirlased ikka) t2di, kes oli pakkumisest v2ga huvitet ja tahtis tulev n2dal uuesti kohtuda, ent ma paraku s6idus ja eks siis septembris t88tab selle teemaga edasi.

H2sti. Inshallah j2tkan septembri alguses. Eks kirjutage kuidas teil l2heb ja muidugi kui kysimusi millegi kohta, siis laske tulla. Mulle saab helistada ja s6numdada ka: +971502252608.

Ahjaa, esimese PR v2rgi tegin ka 2ra ja artikkel AIESECi tegemistest ilmus yhes kohalikus lehes: http://www.godubai.com/gulftoday/article.asp?AID=37&Section=Home. Artikkel sisaldab kyll faktivigu ja ei anna t2pset pilte (work training program ja international traineeship program on ikka suht erinevad teemad.

No comments: