Ilu ei sünni patta panna

..iga kord ma maadlen, et mis postituse pealkirjaks panna. Teinekord võtab see mitmeid minuteid ja tunnen sisemist tungi panna pealkirjaks "böö" või "oboe".

Käisin just hommikust söömas ja mõtlesin filipiinode peale. Siin maal valdav osa välismaalastest, kes riigis elavad (expatriates) on nagu olen korduvalt öeldnud, sub-kontinendilt (india, pakistan jne) või filipiinidelt. Mõlemad on nn musta töö tegijad. Vahe on selles, et enamik hindud on koristajad, ehitajad, pargi hooldajad jne, filipiinod on toateenijad, poemüüjad, ettekandjad jne. Filipiinode inglise keeles on üldiselt parem ka ja nende aktsent paremini aru saadav, ehk selle pärast. Võib-olla ausamad ka (ei tee kassat tühjaks). Võib-olla lugemisoskus on ka konkurentsieelis. Tegelt see pole see, millest tahtsin rääkida. Tahtsin rääkida hoopis ilust.

Ikka ja jälle tuleb seltskonnas jutuks, et mis riigis on kõige ilusamad naised. Eesti naiste ilust pole siin maal keegi suurt miskit kuulnud (kohalikud vähemalt mitte) - eestlasi nii vähe ka! Kuigi kui näitasin siin mõnele AIESEC Eesti juhatuse pilti, siis heakskiidu hüüdeid oli küllaga. Aga ma olen teinud järelduse, et see on täiesti mõttetu teema. Kui olin eelmine kevad Poolas, siis poolakad rääkisid mulle, et nende tüdrukud kõige ilusamad. Ma ei saanud mitte nõustuda, kuna polnud seda säravat poola ilu eriti näinud, ent viisakusest muidugi ei vaielnud vastu. Hiljuti mu sõber Ali küsis tiimikaaslase Jana käest, et kas Tsehhi tüdrukud on "hot". Jana võttis google.com välja, sisestas mingid misside nimed ja siis ütles, et on küll. Nojah, sellise meetodiga leiab igast rahvusest ilusaid inimesi. Või siis mitte? Olin enne Dubaisse saabumist suht arvamusel, et igas rahvuses on ilusaid naisi ja see kontsentratsioon on mõnes vaid sutike tihedam ja päris koledaid ikka polegi (mõnel pool heaoluühiskonnas vaid paksuks kipuvad minema), siis eksisin. Mul on kahju ja vabandan, aga filipiinod on üks kole rahvas. No mitte pole näinud ilusaid! Nende näojoontes on midagi väga iseloomilikku, mis nad koledaks teeb. Isegi kui keha ja muud atribuudid oleks väga kenad, siis nägu rikub kõik. Meeste kohta ma muidugi nii hästi ei oska öelda, ent arvan, et ka nende hulgas pole midagi head leida.

Iga inimene vaatab maailma läbi oma isikliku läätse ja arvab, et ta näeb maailma objektiivselt. Paraku neid objektiivseid paradigmasid elule on väga palju. Huvitav oleks teada filipiinode seisukohta ilu kohta, kui kenaks nad endeid peavad ja kui koledaks teisi. Maitse võib ju väga erinev olla. Seni mul pole ühtegi filipiinost sõpra, ent teaduse nimel peaks vist mõne leidma.

Pildil kohalik välispraktikantide kommuun ühe saksa kuti ärasaatmis peol.

No comments: