Networkimine ja sebimine



Kuna minu töötulemusi mõõdetakse eelkõige selle järgi, et kui palju ma raha sisse toon ja kuna kontaktid loevad, siis otsustasin hakata suuremat rõhku panema networkimisele (sotsiaalsetel üritustel kindlaeesmärgiline otsesuhtlemine võiks seda ehk peenelt tõlkida). Tegin natuke turu-uuringut ja avastasin, et Dubais on päris palju firmasid, mis korraldavad spetsiaalseid networkimisüritusi, kus inimesed saavad kohtuda ja äri teha. Neist üritustest ollakse palju huvitatud, kuna uusi inimesi tuleb Dubaisse pidevalt juurde, uused ärid luuakse püsti ja inimesed vahetavad sagedasti töökohti. Mulle räägiti, et ürituste kvaliteet on seinast seina ja peaksin olema ettevaatlik.

Esimene üritus, kuhu läksin oli ühe meie partnerfirma Acer Computers korraldatud PR üritus ühes diskoklubis. Sissepääs pääsetega, dresscode oli 'dress to impress'. Ürituse alguseks oli märgitud 19:00, ent sõber, kellega koos läksin, ütles, et enne pool kümmet pole sinna mõtet ronida, kuna siin maailmanurgas on kellaajast kinnipidamine väga suhteline mõiste. Mõeldud tehtud. Kui saabusime, oli kohal oma 200-300 inimest ja jundam käis. Rõõmuga avastasime (õigemini meie ootus osutus tõeks), et kõik söögid ja joogid on tasuta. Parkisime esmalt kere täis, võtsime dringi ja hakkasime ringi vaatama. Paraku see koht networkimiseks väga hea polnud, kuna kohal olev rahvas oli segu Aceri enda töötajatest, klientidest, tarnijatest, tuttavatest jne. Kuna mulle on oluline rääkida (äri vaatenurgast) vaid otsustajatega, siis sellest kambast oli neid raske välja sõeluda. Tutvusin küll Aceri juhtkonnaga, aga see oli ka peamiselt kõik. Peale esimese tunni pingutusi loobusin, kuna polnud mõtet rabeleda. Siis võtsime vabalt ja lihtsalt chillisime. Tasuta dringid pole Dubais väga sagedane.

Järgmine päev läksin siinse äriportaali AME Info igakuisele networking üritusele, mis toimus Le Meridien hotellis. Hotelli aed oli vapustavalt ilus! Rand, basseinid, baar basseini ääres, palmid, näitsikud.. kogu see värk meenutas pigem Tahitit kui lähis-ida. Igatahes peale aia vaadete nautimist suundusin koos oma semu Ali Shirazeega konverentsikeskusesse, et suhteid luua. Sisenemisel saime ühe complimentary dringi tasuta ning asusime toimuvat jälgima. Inimesi polnud kuigi palju alguses ja siis astusime kohe ligi. See õhtu oli tööalaselt väga produktiivne! Kõik kohalolijad olid networkimise peal väljas ja see tegi kogu suhtlemise väga mõnusaks. Tutvusin Sveitsi insereriga, lennukooli juhtidega, Rootsi telekomi ärikatega ja veel 10-15 inimesega, kellega võib diiliks minna. Siis sattusin vestlema ühe hilistes kolmekümnendates naisterahvaga Bulgaariast, kes vestluse käigus hakkas mulle suht ilmselt külge lööma. Isegi kui vestlusring laienes mõne inimese võrra, hoidis ta pidevalt pilku mul peal. Kuna tegemist polnud kahjuks jalustrabavalt kena naisega (oli keskpärane selline), siis ma polnud teemast huvitatud ja tundsin end pisut ebamugavalt. Ent kuna ta väitis, et tal on 2 tuttavat, kes kindlalt oleks huvitet AIESECi teenustest, siis olin sõbralik ja naeratasin ikka vastu. Siis hakkas komplimente tegema. Kuna hetkel Dubais toimub maailma üks suurimaid IT-messe Gitex, siis tuli see jutuks ja rääkisin, et olen homme sinna minemas. "Oh I'm sure you will stand out there", oli tema vastus. Eks näis siis :) Kirjutasin täna talle ja küsisin neid tuttavate kontakte. Huvitav, kas ta tahab neid kontakte isiklikult üle anda?:) Alil oli samal üritusel teema ühe Somaalia neiuga, kes oli võrdlemisi atraktiivne. Mulle tundub, et neid networkimisüritusi kasutavad siinsed vabad ja vallalised ka muudel eesmärkidel, kui vaid äri...

Kolmapäeval läksime Aliga Gitexile, et seal siis 9 tundi jutti networkida ja sõlmida kontakte. Kiiresti identsifitseerisime, et enamusel firmadel on juhatusest vaid müügijuht kohal, mis tähendas, et otseselt otsustajale me mingit müüki teha ei saanud ja töötasime oma strateegia ringi ning kasutasime siis networkimist turuluure jaoks. Peale 4-5 tundi olime täiega väsinud, kuna kogu see aeg olime püstijalu ja kondasime ringi ühest boksist teise. Füüsiline väsimus mõjutas ka vaimset ja me polnud enam energiliselt võimeliselt oma teenustest rääkima ning otsustasime niisama uurida, mis IT maailmas uut ja huvitavat. Igast lahedaid pille nägime küll. Näiteks tuleval aastal tuleb müüki mitmeid mobiiltelefone, mis ühendavad endas telefoni, digikaamera ja mp3 mängija. Kaamera siis 5 megapixeliga, arvestatava optilise zoomiga ning mälumaht mp3de jaoks ka piisavalt kobe. Ja igast vingeid kaameraid ja muid vigureid saime näppida. Paljud firmad loosisid nänni välja ja panime end kirja igast loosidesse. Tol päeval ei võitnud paraku midagi, ent mul on veel lootust võita läpakas, lcd telekas ja pilet Bahraini F1 etapile:) Luck be a lady!

Täna oli uutele AIESECi liikmetele 12-tunnine Leadership Development Seminar. Kuna mul oli palju asju teha ning oli vaja käia ka ühel müügikohtumisel, siis ma sinna algusest ei saanud minna. Õhtusele ajale oli mul reserveeritud üks pooletunnine aeg, mida siis kasutasin delegaatide inspireerimiseks. Ma rokkisin täiega:) Noorte tüdrukute silmad särasid, suutsin rahvast korduvalt naerule ajada, et olen iseendaga rahul. Kes ikka koera saba tõstab kui mitte koer ise! Nüüd on ees nädalavahetus. Olen kahjuks veits tõbine - hommikust saati kurk valus ja nohu ka tekkinud ning vist käesolevaks hetkeks ka palavikku visanud, et unistan hetkel voodist. Ja süüa ja lugeda tahan ka. Olen tõeliseks lugemismaniaks hakanud viimasel ajal. Hetkel käsil Richard Bransoni autobiograafia "Losing my virginity" alapealkirjaga 'Oh screw it, let's do it', mis on tõeliselt hea ja inspireeriv! Kes soovib veel lugemissoovitusi saada, andku märku:)

1 comment:

Anonymous said...

That sounds great, but I've seen very different opinions of aed trainer