Eestlus ja talisport

Eestil 3 kulda! Kahe esimese medal saamise ajal olin ma kontoris tööl ja tegin siin rõõmutantsu, nii et juuresolijad pidasid mind napakaks. Kolmandast kullast teatas mulle kaasmaalane Kati (kes ka Dubailane) ja siis tõin kuuldavale rõõmukarjatused kodus, mille peale korteriomanikest hindud tulid vaatama, et ega ma abi ei vaja.

Huvitav on veel see, et nii esimese kui kolmanda kulla juures oli teisel kohal tsehh. Sain mõnuga oma töökaaslasest tsehhile nina alla hõõruda, et kumb riik ässam on.

Minus tõstavad need võidud küll sellist rahvusliku identiteedi tunnet. Tunnen hinges, et olen eestlane ja uhke selle üle. Selline pisike rahvas, aga tubli! Spordil on selline huvitav fenomen, et suudab rahvast ühendada. Sama kogesin hiljuti Egiptuse jalkamängul, sama oleme kõik näinud ikka jälle ja jälle oma elus. Ehk on sport tänapäeval veel ainus vahend, mis suudab rahvast nii liita? Nn ühist vaenlast ja pürgimust (iseseisvus) pole enam, et ühtekuuluvustunnet raskem saavutada.

Minu rõõmupuhangud jätavad mind ümbritsevad inimesed suhteliselt külmaks küll. Taliolümpia on selline asi, mis ei oma siinsetele inimestele mingit tähtsust. Ka mu tuttavad ameeriklased, kes olümpial hetkel medaliarvestuses nr.1 - neil täiesti savi. Egiptuse jalkamängu ajal ütlesin oma sõber Sherifile, et Eestil on tulevastel olümpiamängudel 2 medalilootust ja uurisin, et kas ta kavatseb mänge jälgida (kuna ta on korduvalt kinnitanud, et armastab kõiki spordialasid). Seepeale tegi ta hämmeldunud näo ja ütles, et muidugi, aga enne seab end valmis jalgpalli MMiks. Ta isegi ei teadnud, et nädal hiljem taliolümpia algab...

Talisport on siinsetele sama oluline kui eestlastele kriket või rugby - rohkem suva ei saa enam olla. Hetkel siinne hindude ja pakistanide populatsioon keskendubki kriketile, mingit laadi suurvõistlus toimumas, mis kirgi kütab (näe, ma ei teagi, mis asjaga täpselt tegu, kuna mul ka ükskõik).

Mind see tegelikult ei morjenda, et siin talvespordist lugu ei peeta. Mul endal on hea tunne sees, et me rokime ja see loeb.

Mul uusi pilte eriti palju pole, ühe eile tehtud udukogu panen teile siia. Vasakult: Jana (CZ), Ahmed (kohalik), Sarah (US) ja Peep (EE).

No comments: